Виконавче провадження - правова реалізація судових рішень - 26 Травня 2011 - ДВС Радехів
[Радехівський РВ державної виконавчої служби ГТУЮ у Л/о ]
Головна » 2011 » Травень » 26 » Виконавче провадження - правова реалізація судових рішень
11:54
Виконавче провадження - правова реалізація судових рішень
Визнаючи виконавче провадження однією з найскладніших процесуальних діяльностей у сучасному юридичному процесі слід визнати, що сучасний стан виконавчого провадження відрізняється наявністю багатьох невирішених проблемних питань. 
Одним із основних чинників неналежного виконання рішень є низький правовий та соціальний статус осіб, які покликані виконувати цю функцію держави. В умовах необхідності цілодобової роботи, постійного ризикування своїм здоров’ям, а інколи — й життям під час складних виконань, при постійному інтелектуальному напруженні при вирішенні казуальних проблем, відстоюванні інтересів держави державний виконавець повинен знати, що держава йому гарантує належну оцінку його знань та вмінь і забезпечить гідну оплату праці, адекватну важливості виконуваної ним роботи.
При цьому не слід забувати, що органи державної виконавчої служби щорічно, окрім стягнутих до Державного бюджету мільярдних сум, додатково стягують понад 100 млн. грн. виконавчого збору.
У зв’язку з цим Міністерство юстиції України підготувало проект постанови Кабінету міністрів України, яким передбачається підвищення окладів державного виконавця. Також, в зв’язку із прийняттям Закону України Про внесення змін до Закону України "Про виконавче провадження" та деяких інших законодавчих актів України щодо вдосконалення процедури примусового виконання рішень судів та інших органів (посадових осіб), який набрав законної чинності 09.03.2011р. збільшено розмір винагороди державного виконавця за кожне судове рішення, яке ним буде своєчасно й належно виконане.
Крім того, важливою складовою у підвищенні суспільного статусу державного виконавця, зміни ставлення до нього як до представника влади є підвищення рівня його захищеності під час виконання своїх обов’язків. Це стосується встановлення кримінальної відповідальності за чинення державному виконавцеві перешкод, загрозу його життю, здоров’ю, майну під час виконання ним своїх службових обов’язків, а також загрозу життю, здоров’ю та майну його близьких.
Поряд із зазначеним, необхідно підвищити статус державних виконавців також в ієрархії державних службовців, віднісши посади державних виконавців до категорій державних службовців вищого рівня.
Незважаючи на те, що безпосереднє проведення виконавчих дій з примусового виконання рішень законом покладено на державних виконавців, практика свідчить, що окремі напрями цієї роботи можливо забезпечити лише у тісній взаємодії з органами прокуратури, міліції, митниці та податковими органами.
При розгляді подань дер¬жавних виконавців як органами прокуратури, так і органами внутрішніх справ не завжди виконуються вимоги КПК України, зокрема щодо термінів їх розгляду, трапляються численні випадки безпідставної відмови в порушенні кримінальних справ, невчасного направлення або взагалі ненаправлення до органів ДВС копій постанов про відмову в порушенні кримінальних справ.
Найчастіше при розгляді таких подань органи МВС відмовляють у порушенні кримінальних справ з таких мотивів, як непрацевлаштованість боржників та неодержання ними доходів, відсутність боржника за основним місцем проживання, а також у зв’язку із частковим погашенням боржниками сум аліментного боргу.
Тривалий розгляд подань або безпідставна відмова в порушенні кримінальної справи негативно впливає на своєчасне, реальне виконання державними виконавцями рішень судів, викликає відчуття безкарності у виконавчому провадженні.
Не до кінця врегульованим залишається питання організації розшуку органами внутрішніх справ майна боржника та стан виконання рішень судів про конфіскацію майна, вилученого митними органами.
У царині взаємин з ДПА України свого вирішення очікує запровадження механізму унеможливлення відкриття боржниками нових рахунків з метою уникнення виконання рішення суду.
Аналіз законодавства про виконавче провадження свідчить, що державний виконавець, здійснюючи відповідно до чинного законодавства примусове виконання судового рішення, не має жодної інформації про фінансово-матеріальний стан боржника, що в багатьох випадках значно ускладнює процес стягнення майна або взагалі робить стягнення неможливим. У зв’язку з цим слід аби суд перед видачею виконавчого документа отримував від боржника інформацію про належне йому майно, визначав майно боржника, на яке не може бути звернуто стягнення при виконанні рішення, після чого видавав виконавчий документ, де зазначав би майно, на яке слід звернути стягнення. Крім того, суд у резолютивній частині рішення обов’язково мав би вказувати вартість майна, яка стягується за його відсутності. Конче потрібно встановити відповідальність боржника у разі ненадання ним суду інформації про належне йому майно або в разі ухилення від явки до суду для надання такої інформації.
Недосконалість законодавства в сфері виконання судових рішень дає можливість маніпулювати діями державних виконавців на стадії виконавчого провадження. Але дотримання всіх вимог чинного законодавства та відповідальне ставлення до процесу виконавчого провадження стане вам у пригоді під час виконання законного судового рішення.

Начальник
відділу ДВС Радехівського
районного управління
юстиції Ференс Ю.Р.
Переглядів: 1290 | Додав: Таня | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 1
1  
Взагалі виконавцям треба платити хоча б .8-10 тис.грн. в місяць. І тоді можна вимагати належного виконання рішень.

Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]