Чим відрізняється звернення громадян від запиту? - 10 Липня 2013 - ДВС Радехів
[Радехівський РВ державної виконавчої служби ГТУЮ у Л/о ]
Головна » 2013 » Липень » 10 » Чим відрізняється звернення громадян від запиту?
16:52
Чим відрізняється звернення громадян від запиту?
Чим відрізняється звернення громадян від запиту?

Громадяни України мають право звернутися до органів державної влади, місцевого самоврядування, об'єднань громадян, підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності, засобів масової інформації, посадових осіб відповідно до їх функціональних обов'язків із зауваженнями, скаргами та пропозиціями, що стосуються їх статутної діяльності, заявою або клопотанням щодо реалізації своїх соціально-економічних, політичних та особистих прав і законних інтересів та скаргою про їх порушення.

Стаття 40 Конституції України усім громадянам України надає право направляти індивідуальні чи колективні письмові звернення або особисто звертатися до органів державної влади, органів місцевого самоврядування та посадових і службових осіб цих органів, які зобов'язані розглянути звернення і дати обґрунтовану відповідь у встановлений законом строк.

 За своєю формою право на звернення громадян схоже на один з основних способів реалізації права на доступ до публічної інформації (зокрема, доступ до інформації через інформаційний запит). Утім, оскільки право на звернення є іншим за юридичною природою конституційним правом особи, що гарантується ст. 40 Конституції України, а інформаційний запит є основним, але не єдиним шляхом реалізації права на доступ до інформації, що проголошено ст. 34 та ч. 2 ст. 50 Конституції України, а крім того, оскільки реалізація права на доступ до інформації регулюється Законом України «Про доступ до публічної інформації», а порядок реалізації права на звернення громадян регулює Закон України «Про звернення громадян», виникає необхідність розмежування листів від осіб, що спрямовані на реалізацію права на доступ до інформації (тобто листів, що є інформаційними запитами). Для того, щоб визначитися, чи є лист від особи, що надійшов до суб’єкту владних повноважень, зверненням чи інформаційним запитом, треба виходити з такого:

- основна відмінність між цими правами полягає у тому, що при реалізації права на звернення особа повідомляє у зверненні посадовій особі певну інформацію, щоб підштовхнути її до вчинення певних дій правового чи організаційно-адміністративного характеру, в яких заінтересована особа (група осіб), що звернулася зі зверненням до органу влади, її посадової чи службової особи. Тобто, приватна особа звертається до посадової особи з пропозицією, в якій висловлює рекомендацію щодо діяльності органів державної влади, або з вимогою усунути порушення тих чи інших прав тощо. У той час як єдиною метою направлення інформаційного запиту – є отримання публічної інформації, тобто інформації про діяльність суб’єкту владних повноважень;

- при реалізації права на звернення особа (група осіб) виступає інформатором, а держава – суб’єктом отримання інформації, на яку орган державної влади мусить відреагувати певним чином. У разі ж, коли особа спрямовує інформаційний запит, держава виступає інформатором, а особа – суб’єктом, який отримує інформацію про діяльність органу влади.

Увага: досить часто лист, що надходить від особи до суб’єкту владних повноважень, одночасно може містить інформаційний запит та звернення громадян, тобто, лист буде містити вимогу надати інформацію та одночасно звернення громадян (наприклад, скаргу на дії певного державного службовця, чи пропозиції щодо вдосконалення роботи цього органу влади). У разі якщо лист особи одночасно складається з інформаційного запиту й звернення, треба на лист в частині, яка є інформаційним запитом (тобто, є вимогою щодо надання інформації), відповідати відповідно до Закону України «Про доступ до публічної інформації», а на лист в частині, що є зверненням (скаргою, клопотанням, пропозицією), реагувати відповідно до Закону України «Про звернення громадян».».

Звернення — викладені в письмовій або усній формі пропозизиції (зауваження), заява (клопотання) і скарги (ст. 3 Закону України «Про звернення громадян»), до суб'єктів владних повноважень, об'єднань громадян, підприємств, установ, організацій незалежно від форм власності, засобів масової інформації.

Запит на інформацію — прохання особи до розпорядника інформації надати публічну інформацію, що знаходиться у його володінні (ст. 19 Закону України «Про доступ до публічної інформації»).

В запитах на інформацію мова йде про надання публічної інформації, якою володіє або повинен володіти її розпорядник.

Запитувачами публічної інформації є фізичні, юридичні особи та об'єднання громадян без статусу юридичної особи.

Громадянин має право звернутися до розпорядника інформації із запитом індивідуальним або коллективним незалежно від того, стосується ця інформація його особисто чи ні, без пояснення причини подання запиту.

 

 

Спеціаліст І категорії ВДВС Радехівського РУЮ                               

І.С. Береза


Переглядів: 1113 | Додав: Таня | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Додавати коментарі можуть лише зареєстровані користувачі.
[ Реєстрація | Вхід ]